پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مشتریان بانك با رعایت اعتبار سنجی

رصد بورس: روح اله خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی در گفتگو با رسانه ملی از آغاز پردا
 پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مشتریان بانك با رعایت اعتبار سنجی
دیگران چه می خوانند:
به گزارش رصد بورس:  روح اله خدارحمی، مدیر عامل بانک کشاورزی  در پاسخ به سئوال رسانه ملی در خصوص عملکرد این بانک در راستای اجرای دستور رئیس جمهوری مبنی بر آسان گیری بانک‌ها در پرداخت وام بدون ضامن به مشتریان بانکها گفت: ما در بانک کشاورزی و همکاران شبکه بانکی از این سیاست دولت استقبال کرده و هماهنگی‌های لازم را با مدیران استانی و شعب در این خصوص انجام داده‌ایم و در این راستا نیز جلسه ای برگزار شده است و بنا شده اطلاعیه های لازم صادر و هماهنگی‌های نهایی در این خصوص انجام گیرد.

وی افزود: قرار شد در روزهای آتی با شرایط روان‌تر و مناسب‌تری تسهیلات پرداخت شود، به خصوص تأکید داریم پرداخت تسهیلات خرد بدون اصرار بر گرفتن ضامن انجام گیرد.
وی افزود: چنانچه مشتری بانک، متقاضی تسهیلات حقوق بگیر بوده و از بانک مربوطه حقوق میگیرد (مثلاً از بانک کشاورزی) می توانیم بر اساس ضوابط جدیدی که به شعبه ابلاغ شده است به این افراد بدون اخذ ضامن و فقط اخذ یک گواهی کسر از حقوق تسهیلات پرداخت کنیم و این کار را روان تر می کند و حتماً در اجرای این ضوابط جدید حداکثر همکاری در شعب به عمل آمده و نظارت نیز خواهد شد.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص عدم اجرای بخشنامه جدید توسط برخی از شعب بانک‌ها نیز گفت:در حال حاضر ابلاغ بخشنامه ها به شعب الکترونیکی و آنلاین انجام می‌شود و به محض اینکه بخشنامه های صادره بر روی سامانه قرار میگیرد در همه شعب قابل دریافت است.
 وی افزود: ممکن است در برخی شعب  همکاران ما همچنان از این موضوع بی اطلاع باشند که دلیل آن می تواند، عدم مراجعه به سامانه باشد اما بدون شک بخش نامه صادره به همه شعب ابلاغ شده است.

وی گفت: بنا داریم با نظارتی که روزانه به عمل می آوریم این کار عملیاتی بشود، هرچند از گذشته به کارکنان برخی از وزارتخانه هایی که با ما هم کار بوده‌اند بدون ضامن تسهیلات پرداخت می‌کردیم، اما الان تأکید بیشتری در این زمینه شده است و می‌خواهیم این برنامه حتماً عملیاتی شودو مردم آثار آن را ببینند و انشالله باعث افزایش رضایتمندی شود.
مدیر عامل بانک کشاورزی در ادامه و در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص نحوه اعتبارسنجی مشتریان و متقاضیان درخواست تسهيلات بدون ضامن نیز گفت: سامانه برای اعتبارسنجی مشتریان بانک کشاورزی وجود دارد و شخصاً برخی از گزارشات در این زمینه را بررسی کردم و مشتریانی که رتبه اعتباری بالایی داشته باشند می توانند از این امتیاز استفاده کنند و افرادی که رتبه اعتباری پایین تری دارند، طبعاً ممکن است نیاز به معرفی ضامن داشته باشند و این مورد رابا شعب بانک‌ها هماهنگ کرده ایم که بر اساس نمره اعتباری که افراد در رتبه سنجی کسب می‌کنند، با آنها رفتار شود.
 






شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)،

پرداخت تسهیلات بدون ضامن به مشتریان بانك با رعایت اعتبار سنجی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟