مدیر مرکز بازی و نرمافزار تلفن همراه سازمان فضای مجازی سراج از آخرین محصولات و خدمات این سازمان گزارشی ارائه کرد.
به گزارش رصد بورس و به نقل از شما نیوز: «مهدی عباسی» مدیر مرکز اپلیکیشن و بازی سازمان فضای مجازی «سراج» با تاکید بر رویکرد این مرکز در حوزه آموزش، توانمندسازی و شبکه سازی نیروهای جوان در زمینه تولید بازی و نرمافزار محتوای تلفن همراه، گفت: ما از ابتدای آغاز به کار «سراج» این مهم را پیگیری کرده و هم اکنون در حال انجام آن هستیم و برای مخاطبان ویژه خود که مادران و کودکان هستند در تلاشیم تا محتوایی متنوع و ویژه تولید کنیم.
تولید محتوای فاخر
عباسی در ادامه افزود: این مرکز دهها محصول فاخر را در سالهای اخیر تولید و ارائه کرده است؛ محصولاتی که تولیدکنندگان آن از بچههای جبهه انقلاب بوده و در سراسر کشور در این زمینه ساخت بازی و نرمافزار تلفن همراه فعالیت میکنند. به عنوان مثال بازی خاک با موضوع داعش در دوران اوجش ۱ میلیون نصب داشت، بازی موکب داری پیربابا به مجموع ۵۰۰ هزار نصب رسید و همچنین نرمافزار قرآن برای کودکان با مجموع ۵۰۰ هزار نصب، دیده شد. نرمافزار دختران بهشتی با موضوع حجاب که مجموع نصب آن بیش از ۵۰۰ هزار است. بازی مدافعان آزادی، بازی مهدیار، بازی سرافرازان، بازی جان دانا همه بازیهایی هستند که در فضای مجازی و استورهای عرضه اپ و بازی در دسترس هستند که توسط جبهه مردمی انقلاب و با پشتیبانی سازمان سراج تولید شدهاند.
مدیر مرکز اپلیکیشن و بازی سازمان فضای مجازی «سراج» ادامه داد: یک کارویژه ما در ایام اربعین، تولید و ارائه محصولاتی بود که با تکنولوژی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ساخته شد. نرمافزار واقعیت افزوده خیمه گاه بهشت که به معرفی اصحاب امام حسین علیه السلام و یاران یزید میپردازد. زائران اربعینی که سالهای قبل از کرونا در مسیر نجف تا کربلا در موکب امام رضا علیه السلام توقف داشتند، استندهای تصویر یاران امام و اصحاب را که در صحن موکب چیده شده بود را به خاطر دارند. کاربر با نصب نرمافزار و گرفتن تلفن همراه روی تصویر، میدید که شخصیت خودش را معرفی میکند و این معرفی با پویا نمایی جذابی همراه است.
عباسی گفت: یک محصول دیگر اربعینی واقعیت مجازی (VR) بسیار ویژه و فاخر سقا که چند سال منتهی به کرونا در کربلا و در مسیر نجف تا کربلا به صورت میدانی نمایش داده شد، اتفاق شهادت حضرت عباس علیه السلام از لحظه پر کردن مشک آب تا تیرباران و لحظه شهادت را به تصویر کشیده است. صحنههای بدیعی از عشق و شور زائران کربلا بعد از دیدن این اتفاق شاهد بودیم. نسخه دو بعدی محصول واقعیت مجازی سقا با جستجو در اینترنت قابل دستیابی است. یکی دیگر از تولیدات شاخص این مرکز مجموعه انیمیشن وطن پرستو است که مراحل تولید آن به پایان رسیده و در حال برنامه ریزی برای پخش آن هستیم. در انیمیشن ما شهید آوینی را میبینیم که در بهشت به سراغ شهدا میروند و با ایشان به گفتوگو مینشینند.
طرح ملی شتاب برای سرعت بخشیدن به تولید محتوای مجازی
وی خاطرنشان کرد: یک نکته مهم و اساسی این است که در برابر سیل محتواهایی که با هدف تغییر سبک زندگی مخاطب ایرانی ساخته میشود و آسیبهای متعددی را به همراه دارد، قطعا باید کار بیشتر و خدمات بهتری ارائه کرد. ما با توانی که در اختیارمان بوده و با همفکری جمعی از خبرههای این حوزه، طرحی را با عنوان «طرح ملی شتاب» به عنوان شبکه توسعه دهندگان اپ و بازی در سال ۹۷ راه اندازی کردیم که در کمتر از یک سال وارد فاز اجرایی شد. در این راستا یک دوره یک هفتهای تربیت مربی در مرداد ۹۸ برگزار شد و ۱۲۰ نفر از شبکه مردمی که پیش از این در دورههای آموزشی ما شرکت داشتند یا شناسایی جدید شبکه استانی ما بودند به منظور آموزش مربی گری به این دوره دعوت شدند.
مدیر مرکز اپلیکیشن و بازی سازمان فضای مجازی «سراج» گفت: این دوستان غالباً توانایی تولید اپ یا بازی را داشتند و جزئیات طرح درس و مدل آموزش به ایشان داده شد. به این وسیله شبکه اولیه مربیان طرح ملی شتاب در اکثر استانهای کشور شکل گرفت. در همین سال ۹۸ و توسط این شبکه مجموعا ۶۰۰ نفر آموزش دیدند و بیش از ۲۰۰ محصول اولیه تولید شد. این آمار در سال ۹۹ به ۲ هزار نفر آموزش و تولید بیش از ۶۰۰ اپلیکیشن محتوایی و کتاب تعاملی کودکانه افزایش یافت. البته گفتنیست که مجموعه این آموزشها در سطح مبتدی و صورت فردی صورت گرفتهاست. برنامه از این به بعد شتاب که در سال ۱۴۰۰ نیز در حال پیگیری آن هستیم ارتقاء سطح این دوستان و افزایش کیفیت مهارتهای ایشان هستیم. آموزشهایی که به تیم سازی و ورود حرفهای این مجموعهها به بازار بینجامد.
«توپ مارکت» برطرف کننده خلا محتوای جذاب و بومی
عباسی با اشاره به حضور خلأ جدی توزیع محتوای سا
0 دیدگاه