اجرای موفقیت‌آمیز نظام بهینه‌سازی نگهداری پیشگیرانه در سطح شرکت فولاد مبارکه

کارشناس برنامه‌ریزی و تعالی سیستم‌های نت از اجرای موفقیت‌آمیز نظام بهینه‌سازی نگهداری پیشگیرانه در سطح شرکت فولاد مبارکه، خبر داد.
اجرای موفقیت‌آمیز نظام بهینه‌سازی نگهداری پیشگیرانه در سطح شرکت فولاد مبارکه
دیگران چه می خوانند:
به گزارش رصد بورس و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه: «امین ابوعطا» در این خصوص، گفت: سازمان‌ها زمان قابل‌توجهی را برای طراحی یک برنامه نت پیشگیرانه صرف می‌کنند. برنامه‌ای که قدمی روبه‌جلو برای جلوگیری از خرابی‌های اضطراری، کاهش هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، بهبود وضعیت نگهداری تجهیزات و اهدافی از این قبیل است. وقتی یک برنامه نت پیشگیرانه به کار گرفته می‌شود معمولا سازوکار مشخصی برای مرور و ارزیابی مجدد فعالیت‌های فاقد ارزش‌افزوده که حتی ممکن است در کارها اختلال ایجاد کنند، وجود ندارد. بسیاری از سازمان‌ها علی‌رغم داشتن یک برنامه نت پیشگیرانه همان مسیرهای گذشته خود را دنبال می‌کنند و وقتی یک خرابی در تجهیزاتشان رخ می‌دهد غافل‌گیر می‌شوند.
کارشناس برنامه‌ریزی و تعالی سیستم‌های نت تأکید کرد :تحقیقات نشان داده است40 تا 60 درصد  استانداردهای تعمیراتی نه‌تنها هدف مشخصی را دنبال نمی‌کنند و نمی‌توانند جلو خرابی‌ها را بگیرند، بلکه ممکن است خود باعث بروز توقفات و عدم تولید شوند. بنابر این به‌منظور ایجاد توازن میان ریسک خرابی و هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، باید بر اساس پارامترهای تاریخچه خرابی‌ها، تجزیه‌وتحلیل عملکرد برنامه نگهداری و خبرگی پرسنلِ نظام نت، به‌صورت دوره‌ای برنامه نت پیشگیرانه را مورد بررسی قرار داد که به این عمل «بهینه‌سازی نگهداری و تعمیراتِ پیشگیرانه یا PM-Optimization» اطلاق می‌شود.
امین ابوعطا  یادآور شد: با توجه به اینکه شرکت فولاد مبارکه از ابتدای راه‌اندازی، نظام نگهداری پیشگیرانه را با تعریف نزدیک به 240 هزار استاندارد تعمیراتی بر روی تجهیزات و انتقال آن به سیستم‌های مدیریت اطلاعات نت (MIS سابق و EIS فعلی) استقرار داده است، در حال حاضر نیاز به بازنگری و

اجرای موفقیت‌آمیز نظام بهینه‌سازی نگهداری پیشگیرانه در سطح شرکت فولاد مبارکه

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟

0 دیدگاه

دیدگاه خود را بیان کنید