سطح یک توانگری مالی در کنار رشد درآمد و قیمت سهام

شرکت بیمه باران از جدیدترین شرکت‌های بیمه‌ای و آگاه به مباحث بیمه زندگی توانسته است علاوه بر رشد درآمدی ۱۸۰ درصدی با ارتقا به بالاترین سطح توانگری مالی در میان شرکت های این صنعت، بیشترین رشد قیمت سهام بیمه را کسب کند.
سطح یک توانگری مالی در کنار رشد درآمد و قیمت سهام

الهه سی‌ستار - خبرنگار رصد بورس | به گزارش رصد بورس، شرکت بیمه باران با آگاهی کامل بر ضرورت تشکیل شرکت‌های تخصصی بیمه‌های زندگی با شناخت نیازهای آتی مشتریان و ارائه طرح‌های جدید بیمه‌ای، سودآوری این صنعت در ایران را در چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت را در دستور کار خود با هدف حمایت از اقشار جامعه در راستای فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی قرار داده است. نتیجه اصلی حمایت‌ها و اجرای صحیح برنامه‌های تدوین شده در مسیر ایجاد ارزش افزوده این شرکت سبب ارتقا به سطح یک توانگری مالی و افزایش قیمت سهم بیمه زندگی شرکت بیمه باران شد.

بیمه‌ باران با اتکا به دانش و تجربه و توانایی­‌های مؤسسین خود در کنار شناخت نیازهای صنعت بیمه، تأسیس شده است. هدف مشترک این محصولات، تسهیل، تضمین و تأمین نیازهای آتی مشتریان از طریق سرمایه­‌گذاری تدریجی و پوشش ریسک‌هایی است که آنان در طول زندگی خود با آن روبرو هستند. از این رو هدف نهایی بیمه باران، طراحی و عرضه محصولات و خدمات بیمه برای آسایش خاطر و آرامش زندگی بیمه‌گذاران است.

دیگران چه می خوانند:

براساس اعلام بیمه مرکزی، بیمه باران به سطح یک توانگری مالی در میان شرکت‌های بیمه ارتقا یافت و نسبت توانگری مالی‌ آن برای سال 1401 به 519 درصد رسید. بیمه باران با ارتقا به بالاترین سطح توانگری مالی در میان شرکت‌های بیمه گام بزرگی در جهت تعمیق اعتماد مشتریان و تقویت ارتباط دو سویه با بیمه‌گزاران خود برداشت. این ارتقای درجه در جهت اجراي ماده 6 آيين نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بيمه (شماره 69) و براساس بررسی آخرين صورت‌های مالی سال 1400 بیمه باران صورت گرفته است.

طبق آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه، سطوح توانگری مالی شرکت‌های بیمه در پنج سطح تعریف شده و موسسات دارای نسبت توانگری مالی برابر 100 درصد و بیشتر در سطح یک، ‌موسسات دارای نسبت توانگری مالی بیش از 70 و کمتر از 100 درصد در سطح دو، موسسات دارای نسبت توانگری مالی بیش از 50 و کمتر از 70 درصد در سطح سه قرار می گیرند. همچنین موسسات گروه سطح چهار نیز دارای نسبت توانگری مالی بیش از 10 و کمتر از 50 درصد هستند و سطح پنجم مربوط به موسساتی است که نسبت توانگری مالی‌شان کمتر از 10 باشد.

افزایش 180 درصدی درآمدهای بیمه‌ای توسط باران

ارائه محصولات متنوع و منطبق بر نیازهای آحاد جامعه، مدیریت بهینه ریسک‌های موجود با عنایت به اصول بیمه‌گری، حضور موثر در صنعت بیمه‌های زندگی با اتکا به توان فنی شرکت و کوشش برای ترویج فرهنگ بیمه‌ زندگی از جمله موفقیت‌های این شرکت بیمه‌ای در حیات دو ساله‌اش است.

بیمه زندگی ترنم باران، یکی از برترین طرح‌های بیمه ای شرکت بیمه باران است، این بیمه نامه متمرکز بر ریسک حیات بیمه شده است.

گزارش عملکرد 3 ماهه نخست شرکت بیمه زندگی باران با سرمایه 1.200 میلیارد ریالی نمایانگر تحقق سود خالص 1.4 میلیارد تومانی (12 ریال به ازای هر سهم) است. این در حالی است که در مدت مشابه سال 1400 حدود 0.5 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده بود.

بررسی گزارش بیمه زندگی باران نشان می دهد حق بیمه خالص و درآمدهای بیمه ای این شرکت به ترتیب با افزایش 210 و 180 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل همراه بوده است؛ خسارت و مزایای پرداختی خالص نیز رشد بیش از 4 برابری را تجربه نمود.

بیشترین رشد قیمت سهام بیمه به زندگی باران رسید

نماد باران در صنعت بیمه وصندوق بازنشستگی به جزتامین اجتماعی فعال است و در بازار پایه زرد فرابورس ثبت نماد شده است. باران جزو شرکت های خیلی کوچک بازار سرمایه می باشد که از لحاظ ارزش شرکت در رتبه 24 گروه خودش و در رتبه 650 کل بازار قرار دارد.

در سومین روز هفته معاملات بورس تهران علیرغم افت چشمگیر شاخص سهام بیمه در بورس و فرابورس، از 23 شرکت بیمه فعال در بورس و فرابورس، بیشترین رشد قیمت سهام بیمه‌ای حاضر در فرابورس به نماد شرکت بیمه زندگی باران با افزایش 2.67 درصد اختصاص یافت. در روز جاری نماد 14 شرکت قرمزپوش و نماد 9 شرکت سبزپوش شد.

نسبت P/B این نماد با ثبت عدد 2.81 از شرایط بسیار مطلوبی بهره مند است. به عبارت دیگر باران دارای کمترین قیمت سهم نسبت به سایر نمادها است. نسبت قیمت به فروش شرکت یا P/S نماد باران عدد 3.63 را نشان می‌دهد که یک نسبت بسیار خوب و جالب توجه است.

با توجه به بررسی سیگنال‌های «باران» در بازار سهام، اندیکاتورها نمایانگر وضعیت خرید این سهم است. توصیه استوکاستیک به افرادی که سهم باران را قبلا خریده اند، نگه داری سهم تا تغییر وضعیت بعدی است.

شرکت بیمه باران با دریافت مجوز فعالیت از بیمه مرکزی در فروردین ماه 1399 یکی از جدیدترین شرکت‌های بیمه‌ای است که به صورت تخصصی در رشته بیمه‌های زندگی یا همان عمر شروع به فعالیت کرده است. این شرکت بیمه طرح‌های مختلف بیمه‌ای را با مزایا و پوشش‌های مختلف ارائه می‌کند .

گفتنی است هیأت مدیره این شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه از 1.200 میلیارد تومان به 2.400 میلیارد تومان را ارائه نموده که انجام آن منوط به تهیه گزارش توجیهی و تایید حسابرس و بازرس قانونی و اخذ موافقت بیمه مرکزی و سازمان بورس می باشد.

سطح یک توانگری مالی در کنار رشد درآمد و قیمت سهام

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟