ناگفته‌های عصر جدید در پشت صحنه l عصر جدید

به رغم تعطیلی چندهفته‌ای برنامه «عصر جدید»، شبکه سه سیما بخش‌هایی از پشت صحنه و همچنین نتایج آرای مردمی این برنامه را در قالب «هشتگ عصر جدید» روی آنتن می‌برد.
ناگفته‌های عصر جدید در پشت صحنه l عصر جدید

«هشتگ عصر جدید» عنوان برنامه ای از گروه اجتماعی شبکه سه سیماست که تاکنون با پخش 14 قسمت، فصل دوم برنامه «عصر جدید» را پوشش داده است. این برنامه پشت صحنه و حواشی برنامه «عصر جدید» را با اجرای ایمان قیاسی به نمایش می گذارد. «هشتگ عصر جدید» چهارشنبه ـ 19 شهریور ماه ـ نتایج آرای مردمی فصل دوم مسابقه را اعلام کرد. در این قسمت از برنامه ایمان قیاسی با حضور آریا عظیمی نژاد و سید بشیر حسینی آرای مردمی و نتایج مسابقه را اعلام کردند. آخرین قسمت پخش شده مسابقه «عصر جدید» (29 مرداد ماه) و قبل از شروع ماه محرم بوده است. «هشتگ عصر جدید» همچنین امروز ساعت 13 و 11دقیقه پخش می‌شود و پخش آن حدود یک ساعت به طول می انجامد.

برنامه «عصر جدید»، در ایام ماه رمضان، شنبه‌ها و یکشنبه‌ها، پس از خبرهای ساعت 22، روی آنتن شبکه سه خواهد رفت. ادامه سریال «نجلا2» هم هر شب ساعت 20 پخش خواهد شد.

دیگران چه می خوانند:

از دیگر برنامه‌های شبکه سه در ماه مبارک رمضان، «هشتگ عصر جدید» خواهد بود که هر روز ساعت 21 روی آنتن خواهد رفت. این برنامه مربوط به مرحله پیش تولید و راستی آزمایی استعدادهای شرکت کننده در برنامه «عصر جدید» است.

همچنین برنامه‌های «عصر جدید» و «زوجی نو» در ماه رمضان، 2 شب در هفته پس از اخبار ساعت 22 از شبکه سه سیما پخش خواهند شد.

برنامه «عصر جدید»، شنبه‌ها و یکشنبه‌ها و برنامه «زوجی‌نو»، پنج‌شنبه‌ها و جمعه‌ها بعد از خبر ساعت 22 روی آنتن شبکه سه خواهد رفت. برنامه زنده «فوتبال برتر» هم به روال گذشته، دوشنبه‌ها بعد از خبر ساعت 22 روی آنتن خواهد رفت و پخش مسابقات فوتبال داخلی و خارجی هم طبق روال معمول در کنداکتور شبکه سه قرار خواهد داشت.

یکی از پربحث‌ترین بخش‌های «عصر جدید»، مسئله داوری داوران مسابقه و کیفیت تحلیل‌های آنان است. پس از بحث‌های فراوان درباره کیفیت و شیوه داوری داوران دو فصل اول، در فصل سوم این مسابقه نیز حضور سه چهره جدید ژاله صامتی، کارن همایونفر و مجید اسماعیلی به عنوان داور، واکنش‌های مثبت و منفی فراوانی را به دنبال داشته است. اکنون داوران جدید «عصر جدید 3» چگونه استعداد‌ها را قضاوت می‌کنند و چه تفاوت‌هایی با داوران سابق این مسابقه دارند؟

امین حیایی
از همان ابتدای «عصر جدید» طولی نکشید که امین حیایی موفق شد با طنازی‌هایش، همراهی‌ با شرکت‌کنندگان و قضاوت منصفانه و حتی مهربانانه‌اش محبوب‌ترین داور مسابقه نزد مخاطبان و حتی شرکت‌کنندگان باشد. حیایی در ابتدای فصل سوم اعلام کرد که قصد دارد نسبت به قبل سخت‌گیرتر شود اما او در فصل سوم نیز همچنان بیشتر نقاط قوت اجراها را در نظر می‌گیرد، در قضاوت جانب انصاف را رعایت می‌کند و بیشتر رای سفید می‌دهد. این داور در فصل اول و دوم مسابقه حضور داشته و اجراهای مختلفی در زمینه‌های گوناگون دیده است، بنابراین در مقایسه با سه داور دیگر، در مواجهه با اجراها کمتر غافلگیر و شگفت‌زده می‌شود و واکنش متفاوت‌تری دارد.

ژاله صامتی
دیگر داور مهربان فصل سوم «عصر جدید» ژاله صامتی است. این داور معمولا اظهارنظرهایی کلی درباره اجراها دارد و چندان به جزئیات اجرای استعدادها نمی‌پردازد. گاهی به همین که اجرایی به دلش نشسته و نظر او را جلب کرده بسنده می‌کند و دلیل رای خود را کوتاه اعلام می‌کند. صامتی در مقایسه با رویا نونهالی عملکرد کاملا متفاوتی دارد و اصلا به اندازه نونهالی سخت‌گیر نیست. کودکان و شرکت‌کنندگانی که همراه عضوی از خانواده‌شان برای اجرا روی صحنه می‌آیند، مورد توجه ویژه او هستند. ژاله صامتی در مواجهه با اجراها احساساتی و هنگام اجراهای پرریسک و خطرناک هم نگران و مضطرب می‌شود. او معمولا اولین داوری است که رای خود را اعلام و بیشتر چراغ سفید را روشن می‌کند.

کارن همایونفر
کارن همایونفر در مقایسه با امین حیایی، ژاله صامتی و مجید اسماعیلی قضاوت سخت‌گیرانه‌تری درباره اجراها دارد اما در مقایسه با آریا عظیمی‌نژاد، مهربان‌تر و خوش‌بین‌تر است. همایونفر برخلاف عظیمی‌نژاد سعی می‌کند با ادبیات محبت‌آمیز نظر منفی‌اش را اعلام کند و مانند او صریح نیست. هرچند که در مسابقه از کارن همایونفر به عنوان داور سخت‌گیر مسابقه یاد می‌شود، اما به طور کلی او نیز به جنبه‌های مثبت کار استعدادها توجه می‌کند و حتی گاهی ترجیح می‌دهد با وجود ایرادهایی که به یک اجرا دارد، به دلیل نقاط قوت آن در نهایت رای خود را سفید اعلام کند. او در برنامه «هشتگ عصر جدید» با اشاره به احساساتی شدن داوران در فصل قبل گفت ترکیب جدید تصمیم دارند بیشتر به خود اجراها بپردازند.

ناگفته‌های عصر جدید در پشت صحنه l عصر جدید

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟