خطا در واریز یارانه جدیدl چرا برخی از مردم ۲ بار یارانه گرفتند؟

اگرچه برخی می‌گویند هنوز پیامک واریز یارانه جدید را دریافت نکرده‌اند، اما گروه دوم افرادی‌اند که دو بار پیامک واریز را دریافت کرده‌اند یا مبلغی که برای آنها واریز شده دو برابر مبلغ یارانه است. آیا در واریز یارانه خطایی رخ داده؟
خطا در واریز یارانه جدیدl چرا برخی از مردم ۲ بار یارانه گرفتند؟

شب گذشته یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اگرچه یارانه جدید همچنان قابل برداشت نیست. اما حالا برخی از مخاطبان می‌گویند یارانه جدید  دو بار برای آنها یارانه واریز شده است.

یکی از مخاطبان تجارت‌نیوز می‌‌گوید سرپرست یک خانوار دو نفره است شب گذشته یک پیامک واریزی برایش ارسال شده که بر اساس آن دو یارانه 600 هزار تومانی برایش واریز شده است.

دیگران چه می خوانند:

مخاطب دیگری هم می‌‌گوید باید 400 هزار تومان دریافت می‌‌کرده اما دو یارانه 400 هزار تومانی برایش ارسال شده است.


اما یکی دیگر از مخاطبان هم می‌گوید دو بار پیامک واریز برایش ارسال شده و دو تا یک میلیون و 200 هزار تومان برایش ارسال شده است، اما ساعتی بعد یکی از این واریزی‌ها از حسابش کسر شده است. اما دو مخاطب قبل پیامک کسر از حساب دریافت نکرده‌اند.

این مساله در حالی است که بسیاری هنوز پیامک واریز یارانه جدید را دریافت نکرده‌اند. البته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید واریزی‌ها بر اساس حروف الفباست و احتمالا ظرف چند روز آینده همه مشمولان (حدود 72 میلیون نفر) یارانه جدید را حتما دریافت می‌کنند.

اما اگر پیامک واریز به حساب افراد واریز نشود، افراد باید چه کنند و به کجا باید مراجعه کنند؟

در همین رابطه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای معترضان سامانه اینترنتی Hemayat.mcls.gov.ir  را در نظر گرفته است. همچنین مرکز پاسخگویی تلفنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به شماره ارتباطی 6369-021 پاسخگوی مراجعه کنندگان خواهد بود.

مسولیت با سازمان هدفمندی یارانه‌هاست
در واکنش به این خبر بانک مرکزی به تجارت نیوز اعلام کرد: مسئولیت تصمیم گیری در رابطه با زمان خرج کردن یارانه جدید با سازمان هدفمندی یارانه‌‌هاست، بانک مرکزی در این رابطه هیچ مسئولیتی برعهده ندارد. اصولا از نظر بانکی نمی‌توان مبلغی را واریز و بعد تامین اعتبار کرد.
همچنین بانک مرکزی در پاسخ به پرسش دیگر تجارت‌نیوز در رابطه با تغییر زمان واریز یارانه‌های نقدی گفت: با توجه به اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی و تغییر روال پرداخت یارانه‌ها، تصمیم گیری در خصوص زمان پرداخت یارانه جدید با سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواهد بود.

بنابر اعلام رئیس جمهوری، واریزی نقدی یارانه 300 تا 400 هزار تومانی جدید، جنبه موقت دارد. وزارت اقتصاد با همکاری بانک مرکزی سامانه جدیدی در دست راه اندازی دارند. در این سامانه مبلغ نقدی یارانه بعد از خرید مشمولان دریافت یارانه، به حساب عرضه کنندگان نهایی کالاهای اساسی واریز خواهد شد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبتها تاکید کرد که یارانه جدید شامل بنزین، دارو و نان مصرفی مردم نخواهد شد. یارانه این کالاها به عموم مردم فارغ از دهک‌های درآمدی اختصاص خواهد یافت و قرار نیست قیمت این سه کالا تغییر کند.

خطا در واریز یارانه جدیدl چرا برخی از مردم ۲ بار یارانه گرفتند؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟