عصر جدید l رئیس مجلس به حاشیه برنامه عصر جدید واکنش نشان داد

قالیباف در فضای مجازی نوشت: کسانی که دفاع مقدس را تجربه کرده‌اند می‌دانند که جوان‌های دوست‌داشتنی و بی‌آلایشی چون هنرمند عزیز «بابک جوکار» که با معیارهای مرکز نشینان هماهنگ نیستند، چه دینی به گردن ما دارند
عصر جدید l رئیس مجلس به حاشیه برنامه عصر جدید واکنش نشان داد

به دنبال حواشی پیش آمده در یکی از اجراهای برنامه استعداد یابی عصر جدید و واکنش عموم مردم در فضای مجازی به حرمت‌داری گویش‌ها و لهجه‌ها، دکتر محمدباقر قالیباف، ریاست مجلس شورای اسلامی هم در واکنشی دلی، وطنی و به یادآوری تمام آنچه که اقوام ایرانی برای میهن اسلامی‌مان مجاهدت کرده‌اند، به تمسخر لهجه یکی از هنرمندان برنامه عصر جدید واکنش نشان داد و در حساب اینستاگرام خود نوشت: کسانی که دفاع مقدس را تجربه کرده‌اند می‌دانند که جوان‌های دوست‌داشتنی و بی‌آلایشی چون هنرمند عزیز #بابک_جوکار که با معیارهای مرکز نشینان هماهنگ نیستند، چه دینی به گردن ما دارند. در ادامه جزییات بیشتری از واکنش این حرف در برنامه عصر جدید مشاهده می کنید: 

دیگران چه می خوانند:

به بچه روستایی‌ها و عشایر که عشقشان به ایران بیشتر و سهمشان از ثروت مملکت کمتر است، افتخار می‌کنیم.

ژاله صامتی، کارن همایونفر، مجید اسماعیلی و امین حیایی در فصل سوم «عصرجدید» در کنار احسان علیخانی به عنوان داور حضور دارند.«عصرجدید» با اجرا و کارگردانی احسان علیخانی اولین برنامه استعدادیابی تلویزیونی در ایران محسوب می‌شود که با حضور استعدادهای ویژه در زمینه‌های مختلف مقابل دوربین می‌رود. برنامه‌ای که پخش چند فصل از آن خبرساز بوده و سهم قابل توجهی از بیننده‌ها را به خود جلب کرده است. فصل جدید این برنامه با حضور داوران جدید با حواشی مختلفی همراه بوده است.

حاشیه پیش آمده از این قرار بود که ژاله صامتی داور «عصر جدید» به شرکت‌کننده این برنامه در بخش خوانندگی می‌گوید اگر بخواهد برای خوانندگی به شهرهای بزرگ بیاید باید لهجه‌اش را «فراموش» کند و البته به او توصیه می‌کند در زادگاهش بماند. 

به فاصله کوتاهی، فضای مجازی مملو از واکنش‌ها و انتقادات نسبت به این مساله، این برنامه و دست‌اندرکاران آن شده است.

 

عصر جدید یک مسابقهٔ تلویزیونی استعدادیابی است که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته و پخش می‌شود. این برنامه با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی ساخته شده و پخش فصل اول آن از 27 بهمن 1397 از شبکه سه آغاز شده‌است. پخش فصل دوم این برنامه از 6 اسفند 1398 و فصل سوم آن نیز از 1 فروردین 1401، آغاز شد.

در این برنامه شرکت‌کنندگان به صورت انفرادی یا گروهی می‌توانند در رشته‌های مختلف هنری، علمی، ورزشی و سرگرمی از جمله خوانندگی، شعبده‌بازی، آکروباتیک، کمدی، ذهن‌خوانی، ریاضی، بیت باکسینگ، ژیمناستیک، دوبله و دابسمش، ورزش‌های رزمی، نمایش، پارکور و حرکات موزون شرکت کنند. این برنامه توانایی‌های مختلفی را از سراسر ایران جذب می‌کند.[4] هر شرکت کننده تلاش می‌کند تا با نمایش استعداد خود، داوران حاضر را تحت تأثیر قرار دهد و از آن‌ها رای سفید یا آری بگیرد. داوران برنامه در فصل‌های اول و دوم امین حیایی، سید بشیر حسینی، آریا عظیمی‌نژاد و رؤیا نونهالی بودند.[5] در فصل سوم حیایی، مجید اسماعیلی، کارن همایونفر و ژاله صامتی به عنوان داور حضور پیدا کردند.

مرحلهٔ شناسایی
برای شرکت در برنامهٔ عصر جدید ابتدا شخص ویدیویی حداکثر پنج دقیقه از استعداد خود را فیلمبرداری می‌کند و به وبگاه برنامه ارسال می‌کند که توسط تیم داوری 20 نفره بررسی می‌شود و پس از بررسی، ویدیوهای مستعد برگزیده و به افراد مستعد اعلام می‌شود.

مرحلهٔ راستی آزمایی
این افراد بعد از پذیرش باید به صورت حضوری استعداد خود را به این تیم نمایش دهند. در مرحلهٔ نمایش حضوری یا راستی آزمایی فرد مستعد باید در مرحلهٔ مقدماتی که به صورت زنده بر روی صحنه انجام می‌گیرد، اجرا کند.[7][8] از فصل دوم، 4 قسمت ابتدایی عصر جدید، مرحلهٔ راستی آزمایی است.

مرحلهٔ مقدماتی
این مرحله در فصل اول 26 قسمت داشت و در فصل دوم 20 قسمت. در این مرحله افراد یا گروه‌های مستعد به صورت زنده استعداد خود را در مقابل داوران اصلی برنامه و تماشاگران حاضر در معرض نمایش قرار می‌دهند. البته بینندگان تلویزیونی بعدها تصاویر ضبط شده را از تلویزیون می‌بینند.

در هر برنامه 7 شرکت کننده شرکت می‌کنند که در فصل اول از هر برنامه 2 نفر به مرحله دوم صعود می‌کرد، یک نفر با رأی مستقیم داوران و یک نفر با نظر مردم. اما در فصل دوم برای افزودن جذابیت برنامه‌های مراحل بعد، در هر شب از صفر تا چهار انتخاب امکان‌پذیر است. بدین ترتیب که ممکن است در یک شب اجراها ضعیف باشد و یک نفر به مرحله بعد برود و در شبی دیگر اجراها بهتر باشد و سه نفر مستحق صعود باشند. بدین ترتیب، باز هم به‌طور میانگین هر شب دو نفر صعود می‌کنند، اما افراد شایسته‌تر.

در فصل اول در مرحلهٔ مقدماتی 15 اعتبارنامه (کارت طلایی) وجود داشت که هر داور 3 اعتبارنامه و مجری و تیم داوری برنامه 3 اعتبارنامه داشتند و هر فرد یا گروهی که صاحب کارت طلایی می‌شد، بدون گذراندن مرحله دوم، مستقیماً به نیمه‌نهایی صعود می‌کرد. اما در فصل دوم کارت‌ها حذف شده و به جای آن، زنگ طلایی به میان آمده‌است تا مسابقه به استانداردهای جهانی نزدیک‌تر شود. هر داور به همراه مجری برنامه حق دارند در طول 26 شب اجرای مرحله اول یک بار زنگ طلایی را به صدا درآورند، یعنی در مجموع زنگ طلایی می‌تواند برای پنج شرکت‌کننده برتر نواخته شود.

عصر جدید l رئیس مجلس به حاشیه برنامه عصر جدید واکنش نشان داد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟