ببینید l پسر بچه کوهدشتی در عصر جدید کولاک کرد

علی طولابی، دومین اجرای قسمت سیزدهم(پایانی) از مرحله مقدماتی فصل سوم مسابقه استعدادیابی عصرجدید با استعداد بی نظیرش در این مسابقه اجرا کرد.
ببینید l پسر بچه کوهدشتی در عصر جدید کولاک کرد

عصر جدید یک مسابقهٔ تلویزیونی استعدادیابی است که توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته و پخش می‌شود. عصر جدید با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی ساخته شده و پخش فصل اول آن از 27 بهمن 1397 از شبکه سه آغاز شده‌است. پخش فصل دوم  عصر جدید  از 6 اسفند 1398 و فصل سوم آن نیز از 1 فروردین 1401، آغاز شد.

فیلم کامل اجرای خوانندگی علی طولابی در عصر جدید 3 و فیلم آواز علی طولابی در مسابقه عصر جدید امشب شنبه 10 اردیبهشت 1401 را در این صفحه ببینید.

دیگران چه می خوانند:

علی طولابی پسر نوجوان اهل کوهدشت لرستان بوده که ساکن قلعه حسن خان می باشد.

او در برنامه عصر جدید حضور پیدا کرد و آهنگ کردی را اجرا کرد که مورد توجه قرار گرفت و صدای بسیار زیبای او باعث شد که امین حیایی به سرعت چراغ سفید را برای او روشن کند همچنین ژاله صامتی چراغ سفید را به او داد تا نشان بدهد که از استعداد بسیار زیادی برخوردار می باشد

البته خیلی کم دیده ایم که کودکانی که در برنامه عصر جدید تازه می شوند و اجرای خوانندگی دارند بتوانند چراغ سفید دریافت کنند .

نکته جالب اینجا بود که آقای کارن همایونفر بهبود چراغ سفید بدهد یکی از اتفاقای جالبی که در این برنامه رخ داد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت به شما پیشنهاد می کنیم که این اجرا را در این صفحه مشاهده نمایید و از دیدن آن لذت ببرید.

اجرای آهنگی به زبان لکی بسیار زیبا توسط این پسر نوجوان یکی از کارهای سنتی کرمانشاه بوده که او اجرا کرد.

علی طولابی نوجوان 13 ساله اهل کوهدشت لرستان است که البته در شهر قدس زندگی می کند. او صدای بسیار خوبی دارد و در مرحله مقدماتی فصل سوم عصر جدید ترانهکردی بسیار زیبا را خواند و اجرایش خیلی به چشم آمد. او لک است. زبان لک ترکیبی از کردی و لری است.

یوسف سعادت، پژوهشگر زبان‌شناسی تاریخی زبان‌های ایرانی نیز در تازه‌ترین رشته‌توییت خود آورده است: «گوش مردم باید به لهجه‌های مختلف زبان عادت کنه. خوب می‌شه اگه: 1. گویندگان رسانه‌های استان‌ها زبان‌های رایج در هر استان رو به لهجه‌های مختلفی که در اون استان هست حرف بزنن.

2. گویندگان رسانه‌های استان‌ها در بخش فارسی (حتی در برنامه‌های رسمی) فارسی رو به لهجه معمول استان حرف بزنن.

3. رادیو و تلویزیون سراسری سعی کنن در برنامه‌های غیررسمیشون لهجه‌های فارسیِ منطقه‌های مختلف ایران و کشورهای افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان رو وارد کنن.

* مردم ایران عادت نداشتند برنامه‌های رسمی مثل اخبار رو به لهجه‌ای غیر از #لهجه_معیار ایران بشنوند ولی بعد از اینکه در #بی‌بی‌سی_فارسی لهجه فارسی افغانستان و تا حدودی تاجیکستان رو شنیدند، الان دیگه کلاً با موضوع بیگانه نیستند.

* این کارها به نوبه خودشون زمینه بعضی دلخوری‌ها و توهین‌ها رو از بین می‌برن و کمک می‌کنن تا ورود به جامعه و بهره‌گیری از فرصت‌های اجتماعی بیش‌ازپیش و برای افراد بیشتری ساده بشه. * وقتی گوش به موسیقی، زبان و لهجه‌ای عادت کرد، احتمالاً بهتر می‌تونه از زیبایی این پدیده‌ها لذت ببره.»

عده‌ای از کاربران فضای مجازی نیز بر این باورند که ویدیو کامل ‌منتشرنشده در فضای مجازی از داور «عصر جدید» موجب ایجاد اشتباه دراین‌باره شده و یکی از آن‌ها چنین نوشته است:

 

 

 

ببینید l پسر بچه کوهدشتی در عصر جدید کولاک کرد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟