قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت l قیمت خودرو در حال افزایش است

سرعت افزایش قیمت خودرو در بازار کشور رو به افزایش است. کارشناسان معتقدند تا زمانی که واردات خودرو آزاد نشود، افزایش قیمت ادامه دارد.
قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت l قیمت خودرو در حال افزایش است

قیمت خودرو صفر داخلی در روز 12 اردیبهشت 1401 با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت دیوار با تغیراتی همراه است.قیمت خودرو صفر داخلی امروز 12 اردیبهشت 1401 در بازار ایران به شرح زیر است: قیمت خودرو  پراید 111 به 205 میلیون تومان رسید.قیمت خودرو  پراید 131 نیز به قیمت 176 میلیون تومان رسید.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل  1401 هم‌اکنون در قیمت 502 میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی 1401 به 386 میلیون تومان رسید.نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به 214 میلیون تومان رسید.

دیگران چه می خوانند:

پژو 206 تیپ دو به قیمت 312 میلیون رسید. پژو 206 تیپ پنج در بازار کشور به 350 میلیون تومان رسید.
پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده
اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: تا زمانی که طرح واردات خودرو به کشور صورت نگیرد، خودروسازان توان افزایش قیمت دارند. واردات خودرو به هر صورتی که امکان دارد باید انجام شود. زیرا برای بازار و مردم سودآور خواهد بود.

او افزود: در این شرایط که خودروسازان بدون رقابت محصول بی‌کفیت تولید می‌کنند و به این شکل قیمت‌گذاری می‌کنند، به نظر نمی‌رسد کاهش قیمت در راه باشد. اگر واردات آزاد شود، رقیبی برای خودروهای داخلی ایجاد می‌شود و قیمت‌ها کاهشی می‌شود.

کرمی توضیح داد: در حال حاضر تقاضا در بازار زیاد است. اما عرضه محدود. در نتیجه در بازار خودروی کشور شاهد افزایش قیمت هستیم.

پس از اینکه خودروی شاهین اسفند سال گذشته در بورس کالا پذیرش شد، حالا بهمن موتور در تلاش است که تا وانت کارا خود را در بورس پذیرش کند.

آنگونه که ایرنا گزارش داده است، خودرو کارا متعلق به شرکت بهمن موتور (گروه بهمن) پس از بررسی مدارک و مستندات در یکصد و چهل و یکمین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در تاریخ 24 فروردین ماه در بازار اصلی بورس کالا مورد تصویب قرار گرفت.

پیش از این، احمد رحیمی، مدیر عملیات عرضه بورس کالای ایران در مورد عرضه شاهین گفته بود: با توجه به مستنداتی که ارائه شده و انجام همه مراحل قانونی، طبق مصوبات شورای عالی بورس، پذیرش انجام و مقرر شده است که 80 درصد از تولید سالانه این خودرو از طریق بورس عرضه شود.

رحیمی در پاسخ به این پرسش که خودروهای دیگری در بورس کالا پذیرش خواهند شد یا خیر؟ گفت: شاهین به صورت نمونه پذیرش شده است. زمانی که عرضه صورت گیرد و معاملات انجام شود، مزایا و معایب آن بررسی می‌شود. اگر این روند قابلیت و کشش عرضه و تقاضا داشته باشد، برای پذیرش سایر خودروها در بورس کالا اقدام می شود.(کالاخبر)

قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت l قیمت خودرو در حال افزایش است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟