جزییات قیمت ماکارونی در آمار‌های رسمی

ماکارونی بعد گوجه فرنگی و بادمجان سومین شوک به بازار خوراکی‌ها در سال ۱۴۰۱ است. برخی از شرکت‌ها نسبت به اسفند پارسال این کالا را با دو برابر قیمت می‌فروشند
جزییات قیمت ماکارونی در آمار‌های رسمی

قیمت ماکارونی روز‌های متفاوتی را نسبت به پارسال تجربه می‌کند.  قیمت ماکارونی طبق آمار‌های رسمی متوسط قیمت ماکارونی در سال 1400 افزایش 18.5 درصدی داشت،  قیمت ماکارونی اما بررسی بازار در هفته اول اردیبهشت 1401 نشان از رشد 114 درصدی این کالا در قیاس با اسفند گذشته دارد.  قیمت ماکارونی را در ادامه بخوانید: 

براساس داده‌های مرکز آمار متوسط قیمت ماکارونی در بسته‌های 500 گرمی هفت هزار و 400 تومان بود، اما اگر روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت راهی فروشگاه‌های زنجیره‌ای یا سوپرمارکت‌ها می شدید، بابت همین بسته‌ها حدود 16 هزار تومان از شما می‌گیرند. این قیمت مربوط به یکی از شرکت‌های معروف تولید ماکارونی است و فعلا از محصولات سایر برند‌ها در بازار خبری نیست.

دیگران چه می خوانند:

به‌نظر می‌رسد ترکش افزایش قیمت آرد زود‌تر از چیزی که فکرش را می‌کردیم به ماکارونی اصابت کرده است. حالا ماکارونی را می‌توانیم بعد گوجه‌فرنگی و بادمجان سومین خوراکی جنجالی در بازار امسال بدانیم.

قیمت ماکارونی در آمار‌های رسمی

قیمت ماکارونی طبق آمار‌های رسمی در سال 1400 حدود 18.5 درصد افزایش پیدا کرد. طبق داده‌های مرکز آمار متوسط قیمت بسته 500 گرمی ماکارونی اسفند پارسال درحالی هفت هزار و 400 تومان بود که این کالا فروردین سال قبل شش هزار و 250 تومان ارزش داشت.

در اردیبهشت به‌طور میانگین شش هزار و 350 تومان فروخته می‌شد، قیمت آن خرداد به شش هزار و 400 تومان رسید. با آغاز تابستان در تیر‌ماه شش هزار و 500 تومان ارزش داشت و مرداد‌ماه شش هزار و 700 تومان. شهریور 1400 بسته 500 گرمی ماکارونی به‌طور متوسط هفت هزار تومان فروخته می‌شد.

روند صعودی قیمت ماکارونی در اولین ماه پاییز پارسال سرعت بیشتری پیدا کرد و مهر‌ماه متوسط قیمت بسته 500 گرمی ماکارونی به هفت هزار و 350 تومان افزایش پیدا کرد.

در آبان به هفت هزار و 500 تومان ارتقا پیدا کرد و بالاخره آذر‌ماه ترمز آن کشیده شد. متوسط قیمت بسته 500 گرمی ماکارونی آذر پارسال هفت هزار و 300 تومان بود و این عدد در دی‌ماه تغییری نداشت، اما از بهمن دوباره شاهد افزایش قمیت ماکارونی بودیم و در دوماه پایانی سال هر ماه 50 تومان به قیمت آن اضافه شد. قیمت متوسط بسته 500 گرمی ماکارونی در بهمن و اسفند پارسال به‌ترتیب هفت هزار 350 تومان و هفت هزار و 400 تومان بود.

قیمت ماکارونی در بازار چقدر است؟

قیمت ماکارونی در بسته‌های 500 گرمی شرکت تک‌ماکارون حدود 16 هزار تومان است. از همین برند بسته‌های 500 گرمی دیگری وجود دارد که عبارت غنی‌شده با روی دیده می‌شود و ارزش آ‌ن‌ها به 17 هزار تومان رسیده. اگر راهی سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شوید در غرفه مربوط به ماکارونی با بسته 500 گرمی تک‌ماکارون با آدر سمولینا و قیمت 14 هزار تومانی روبرو می‌شوید. ماکارونی فرمی غنی‌شده تک‌ماکارون با وزن 350 گرم، 13 هزار تومان فروخته می‌شود و به‌این ترتیب ارزش نیم‌کیلو از این محصول تقریبا معادل 18 هزار و 500 است. قیمت ماکارونی جامبوشلز تک‌ماکارون در بسته‌های 500 گرمی 34 هزار تومان است و این شرکت بسته‌های فوسیلی 350 گرمی را 18 هزار تومان می‌فروشد. نکته جالب در ماجرای ماکارونی تمام شدن موجودی سایر برند‌ها در بازار است. فروشگاه‌های اینترنتی روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت مقابل انواع و اقسام برند‌های ماکارونی از عبارت اتمام موجودی استفاده کردند.

جزییات قیمت ماکارونی در آمار‌های رسمی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟