قیمت مرغ و تخم مرغ اعلام شدم l قیمت روغن و لبنیات چقدر افزایش یافت؟

پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام امروز قیمت مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات افزایش یافت. اما بهای این چهار گروه کالای اساسی چقدر بالا رفت؟
قیمت مرغ و تخم مرغ اعلام شدم l قیمت روغن و لبنیات چقدر افزایش یافت؟

حدود 36 پس از آنکه وزیر کشور از افزایش قیمت مرغ، تخم مرع، لبنیات و روغن خبر داد، قیمت جدید این چهار گروه کالای و قیمت مرغ اساسی اعلام شد. جزییات بیشتر قیمت مرغ را در ادامه بخوانید: 

در همین زمینه خبرگزاری فارس گزارش داد: قیمت هر کیلوگرم مرغ به 60 هزار تومان، هر کیلو تخم‌مرغ به 40 هزار تومان (شانه 1.9 کیلوگرمی حدود 76 هزار تومان)، هر بطری 800 گرمی روغن خوراکی به 60 هزار تومان، پنیر بسته‌ای به 38 هزار تومان و شیر نایلونی به 15هزار تومان افزایش می‌یابد.

دیگران چه می خوانند:

قیمت مرغ
این ارقامی در حالی امروز از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد که از روز گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره قیمت کالاهای اساسی صورت گرفت. در حالی که قیمت‌های اعلامی نزدیک به این ارقام بودند، نهادهای ذی‌ربط آن را تکذیب کردند.


مسئولان دولت معتقدند که این افزایش قیمت‌ها در راستای اصلاح یارانه کالاهای اساسی انجام شد. بر همین اساس یارانه‌های نقدی از بیستم اردیبهشت 1401 بر مبنای دهک‌بندی‌ها برای هر نفر به 300 تا 400 هزار تومان افزایش یافت.

حال دولتمردان معتقدند که این یارانه کمک معیشتی برای خانوار چهار نفره سه دهک اول در ماه به یک میلیون و 600 هزار تومان می‌رسد. یعنی فقط 814 هزار تومان این یارانه صرف خرید سبد کالاهای اساسی با قیمت‌های جدید می‌شود. حال باید دید واکنش بازار در برابر قیمت‌های جدید چه خواهد بود؟

قیمت جدید لبنیات و مرغ امروز اعلام شد. اما هنوز نرخ دقیقی از قیمت مرغ و تخم‌مرغ اعلام نشده‌ است. باید منتظر ماند و دید قرار است چه نرخی برای این دو محصول اعلام شود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: قیمت محصول لبنی شیر، ماست و پنیر در راستای توزیع عادلانه یارانه اعلام شد.

قیمت هر کیلو شیر خام درب دامداری به 12 هزار تومان رسید.

باکری نرخ شیرنایلونی 900 گرمی 1.5 درصد چربی 15 هزار تومان، شیربطری 1.5 درصد چربی 18 هزار تومان، پنیر 400 گرمی نسبتا چرب 37 هزار و 500 تومان و ماست 2.5 کیلو 1.5 درصد چربی 49 هزار و 500 تومان اعلام کرد.
دیشب فاطمی امین، وزیر صمت گفته بود که؛ سقف قیمت مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات که سازمان حمایت بررسی کرده و به تصویب تنظیم بازار رسیده اعلام خواهد شد.

قیمت سایر محصولات هم در حال بررسی است.

این اصلاح قیمت ها در راستای توزیع عادلانه یارانه ها اعمال شده است و یارانه دو ماه اردیبهشت و خرداد 21 اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

طبق اعلام ستاد تنظیم بازار یارانه اردیبهشت از امروز قابل برداشت است.

قیمت مرغ و تخم مرغ اعلام شدم l قیمت روغن و لبنیات چقدر افزایش یافت؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟