پیشتازی هلدینگ پالایش نفت اصفهان در تحقق اقدامات سازگاری با محیط زیست

۱۹ اردیبهشت ماه امسال شاهد برگزاری آیین افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور جواد اوجی وزیر نفت بودیم. در این دوره از نمایشگاه ۱۵۰۰ شرکت ایرانی و ۲۵۰ شرکت خارجی از ۱۲ کشور روسیه، چین، آلمان، فرانسه، ژاپن، کانادا، ایتالیا، ترکیه، بلاروس، هندوستان، اتریش، آرژانتین حضور داشتند که در بخش‌های مختلف از جمله صنعت بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت فعالیت میکردند. هلدینگ پالایش نفت اصفهان به همراهی شرکت های زیر مجموعه همچون پتروپالایش سهروردی و شرکت پمپ های صنعتی بین المللی نفت از جمله حاضران در این نمایشگاه بودند.
پیشتازی هلدینگ پالایش نفت اصفهان در تحقق اقدامات سازگاری با محیط زیست

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به عنوان یک رویداد بزرگ علمی و صنعتی فرصت مناسبی برای تبادلات علمی و بهره گیری از توانمندی و دانش شرکت های داخلی و خارجی را فراهم نمود. شرکت های بزرگی از جمله پالایش نفت اصفهان در معرفی دستاوردهای خود طی نمایشگاه با تعامل شرکت های دیگر و به طور خاص شرکت های خارجی حاضر در نمایشگاه زمینه مشارکت این شرکت ها را در طرح های خود و زیرمجموعه ها فراهم نمود که از جمله آن میتوان به حضور نمایندگان شرکت های چینی، کره ای، هندی، چک و سنگاپوری نیز در کنار شرکت های ایرانی در غرفه شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان که منجر به ابراز تمایل نسبت به مشارکت در تامین تجهیزات پروژه های سهروردی شد.

از جمله قابلیت های معرفی شده شرکت پالایش نفت اصفهان در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی میتوان به طرح های بهره برداری شده و در دستور کار همراستا با محیط زیست اشاره کرد. این شرکت با آنالیزهای زیست محیطی آنلاین به کمک هوش مصنوعی به تولید محصولات متناسب با محیط زیست و رعایت استانداردهای داخلی و خارجی پرداخته است. نتیجه این تلاش ها دستیابی به استانداردهای روز دنیا و افزایش سودآوری بوده است که به طور خاص میتوان به کاهش آلایندگی به زیر استاندارد ایران و آمریکا اشاره داشت.

دیگران چه می خوانند:

این شرکت با مهندسی معکوس و بهره گیری از متخصصین خبره حاضر در هلدینگ و شرکت های زیر مجموعه نیاز تجهیزات، سخت افزار و نرم افزاری خود را برطرف نموده است. هلدینگ پالایش نفت اصفهان با طراحی نرم افزار EDCS توسط شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه با نماد شاهین موفق به بروزرسانی پالایشگاه خود شد.

از دیگر دستاوردهای هلدینگ پالایش نفت اصفهان میتوان به کاربرد هوش مصنوعی در آنالیز کوره‌ها برای شفافیت اطلاع‌رسانی زیست محیطی اشاره کرد تا تمامی مردم امکان مشاهده سازگاری فعالیت این پالایشگاه با محیط زیست و پایین بودن درجه آلایندگی آن را داشته باشند. میزان آلایندگی پالایشگاه اصفهان به مراتب از EP آمریکا نیز بهتر است؛ به طوری که میزان آلایندگی حاصله از فعالیت پالایشگاه در شهر اصفهان 0.01 درصد و در استان اصفهان 0.02 درصد می باشد.

هلدینگ پالایش نفت اصفهان که تا کنون بالغ بر 460 پروژه را احداث و راه اندازی نموده است موفق به کسب جایگاه در میان 500 شرکت برتر جهان از نظر زیست محیطی، مسئولیت های اجتماعی، اشتغال، تولید داخل و سازگاری با استانداردهای روز دنیا شده است. نتیجه تلاش مدیریت و کارکنان این شرکت را میتوان در رشد درآمدی این شرکت مشاهده کرد که در سال 1400 درآمد این مجموعه 16 همت و یکسال بعد از آن به 36 همت رسید. در سال 1402 نیز باوجود اینکه تغییر نرخ خوراک به ضرر پالایشگاه بود، میزان درآمد حاصله به 40 همت رسید. با اجرای پروژه‌های در دست اجرا در سال 1405 تا 1407 انتظار می رود این میزان سود به چهار برابر افزایش پیدا کند.

باتوجه به برنامه هلدینگ پالایش نفت اصفهان در خصوص تقسیم 60 درصدی سود و صرف مابقی آن در اجرای پروژه ها، از جمله پروژه های در دستور کار میتوان به احداث نیروگاه 1000 مگاواتی خورشیدی در زمینی به مساحت 2 هزار هکتار جهت تامین برق و انرژی مورد نیاز پالایشگاه اشاره کرد که هلدینگ به جدیت در تلاش است تا این نیروگاه را راه‌اندازی نماید. با اجرای این طرح، هلدینگ گامی دیگر در سازگاری فعالیت خود با محیط زیست و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی برداشته است.

پیشتازی هلدینگ پالایش نفت اصفهان در تحقق اقدامات سازگاری با محیط زیست

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟