چالش تاب آوری فولادسازان و چشم انداز پیش رو

در سال های اخیر با وجود مزیت نسبی بالای فولادسازی در کشور ما، بدلیل برخی مشکلات همچون محدودیت انرژی، قیمت های دستوری، مشکلات بازار جهانی و ... این صنعت با چالش جدی مواجه شده به گونه ای که شاهد کاهش ۶۰ هزار میلیارد تومانی سود شرکت‌های بورسی زنجیره فولاد بوده ایم.
چالش تاب آوری فولادسازان و چشم انداز پیش رو

اگر چه برخی از شرکت های فولادی مانند شرکت فولاد خوزستان با اتخاذ تدابیری برای بهینه سازی و پایداری تولید و همچنین فعالیت های توسعه ای مبتنی بر ارتقای تکنولوژی و فناوری، در تلاش برای تاب آوری و حفظ و افزایش تولید و تثبیت حضور خود در بازارهای جهانی هستند اما واقعیت این است که فولادسازی در کشور نیازمند حمایت جدی مسئولان عالی کشور است و برای آنکه از مرز چالش های جدی عبور کند لازم است سیاست ها و تدابیری برای حفظ جایگاه این صنعت در اقتصاد کشور اتخاذ کنند. 

رفع محدودیت های انرژی، تامین گاز ارزان، تجدیدنظر در تعیین دستوری قیمت ها و عوارض صادراتی و ... از جمله مواردی است که تصمیم گیری در سطح کلان مدیریتی در کشور را می طلبد.

دیگران چه می خوانند:

لازمه ی حفظ و حضور پررنگ صنعت فولاد در اقتصاد کشور به ویژه در شرایط فشارهای بین المللی، حفظ مولفه های مزیت نسبی این صنعت همچون سنگ آهن و انرژی ارزان و البته رفع محدودیت های قیمت‌گذاری و تجدیدنظر در عوارض صادراتی است که امیدواریم برای ترسیم چشم اندازی امیدبخش برای آن تصمیمات عاجلی گرفته شود.

چالش تاب آوری فولادسازان و چشم انداز پیش رو

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟