گوناگون

ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای برای سفرهای اربعین توسعه می‌یابد

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی از به‌کارگیری راهکارهای مختلف برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در سفرهای اربعین خبر داد و گفت: امسال از حداکثر ظرفیت‌های موجود در حمل‌ونقل ریلی، دریایی و هوایی استفاده می‌کنیم تا ترافیک جاده‌ها در این ایام کاهش یابد.

بورس

معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد

طبق مصوبه مجلس، عایدی سرمایه حاصل از انتقال اوراق بهادار یا کالای مورد معامله در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس مانند صندوق‌های کالایی، املاک و مستغلات و گواهی سپرده سکه طلا، مشمول مالیات نخواهد بود.

صنعت و معدن

تولید کنسانتره فولاد سنگان از مرز 9 میلیون تن عبور کرد

فولاد سنگان در حالی فروردین امسال را با رکورد جدید در تولید آغاز کرده است که طبق آخرین آمار، این شرکت علاوه بر آن توانسته است، میزان تولید کنسانتره خود را به بیش از 9 میلیون تن برساند.

فناوری اطلاعات

شاتل موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را به بازار عرضه کرد

شاتل‌ موبایل رنج جدید شماره سیم‌کارت‌های هوشمند خود را با پیش شماره ۰۹۹۸ و کد ۲۴ به بازار ارتباطات کشور عرضه کرد.

مناطق آزاد

معرفی 200 بسته سرمایه‌گذاری جدید در اكسپو 2024

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد: برای نمایشگاه ایران اکسپو 2024 حدود 200 بسته‌ سرمایه‌گذاری برای پیشنهاد به سرمایه‌گذاران خارجی در حال آماده‌‌سازی است.

پتروشیمی

اقتصاد

تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: در راستای افزایش بهره وری تولید و مصرف بهینه آب در استان اردبیل، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده‌اند.

خودرو

افتتاح نمایشگاه دائمی وسایل نقلیه تاریخی در اصفهان

نمایشگاه دائمی وسایل نقلیه تاریخی با همکاری حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری استان اصفهان و انجمن وسایل نقلیه تاریخی این استان گشایش یافت.

بانک و بیمه

مدیرعامل بیمه ایران در نشست مدیران ستادی و استانها برنامه راهبردی خود را مطرح کرد

نشست مدیرعامل با مدیران ستادی و استانی با عنوان همدلی، انسجام و اصول حرفه‌ای با حضور محمدرضاکشاورز مدیرعامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران برگزار گردید.